NIEPRZYZWOITE ELEMENTY
Jak twierdzi Curtis Gans, dyrektor Committee for the Study of the American Electorate (Komitet Badań Elektoratu Amerykańskiego):Negatywne, prymitywne czy wręcz nieprzyzwoite elementy nie są nowym zjawiskiem; nie jest też tak, że współczesne ich wersje różnią się jakościowo od dawnych. Różnica tkwi jednak nie w rodzaju, ale w objętości.O ile kiedyś miały one charakter epizodyczny, i towarzyszyły im liczne głosy oburzenia, o tyle teraz są typowe dla wszystkich kampanii wyborczych.Dzisiaj, w najgorętszych okresach kampanii wyborczej, zalewa nas potok reklam w ciągu dnia; większość z nich to krótkie reklamy telewizyjne. Celem nie jest podanie informacji dotyczących ważnych kwestii związanych z wyborami, ale odkrycie (lub wynalezienie) słabości oponenta, które pozwolą na odniesienie nad nim zwycięstwa. W takich sytuacjach często wygrywa kandydat, który ma najsprawniejszą ekipę do kontaktów z mediami i najwięcej pieniędzy na reklamy.