SPEKTAKULARNY FAKT

Spektakularny fakt tego typu został odkryty w roku 1986, kiedy koncern tytoniowy R. J. Reynolds został oskarżony przez Federal Tra- de Commission (Federalną Komisję Handlową) o „nieuczciwy lub my­lący” sposób reklamowania swoich produktów. Reklama zawierała fał­szywie zinterpretowane fakty odnoszące się do badań zdrowia 12 000 mężczyzn. Reklama zawierała stwierdzenie, że badania te nie wykaza­ły żadnego związku pomiędzy paleniem a chorobami serca i że teza o istnieniu takiego związku jest jedynie kwestią opinii, a nie udowodnio­nym naukowo faktem.Koncern ten ułożył fakty: zacytowano jedynie fragmenty badań (któ­re nie potwierdzały ostatecznych wniosków); ominięto natomiast inne fragmenty, z których wynikało, że niebezpieczeństwo ataku serca spada 0 połowę, kiedy ktoś przestaje palić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *