WPŁYW NA OPINIE
W roku 1948, w czasie kampanii wyborczej na rzecz reelekcji senatora Claude’a Peppera na Florydzie, w przeddzień wyborów rozpowszechniono anonimowe ulotki następującej treści:Czy zdajecie sobie sprawę, że Claude Pepper jest znany w całym Waszyngtonie jako bezwstydny ekstrawertyk? Co więcej, wiadomo o nim, że uprawia nepotyzm w stosunku dę swojej szwagierki, a jego siostra była aktorką w niemoralnym Nowym Jorku. Nie dość na tym, wiadomo, że przed swoim małżeństwem pan Pepper żył w celibacie.W dosłownym znaczeniu stwierdzenia te nie były kłamstwem. Jednak słowa ekstrawertyk (osoba, która jest aktywna i uzewnętrznia swoje uczucia), nepotyzm (faworyzowanie krewnych) i celibat (pozostawanie w stanie wolnym) zostały użyte w kontekstach, które dla wielu niewykształconych ludzi, nie znających znaczeń tych słów, były niezrozumiałe.